Галоўнае ў сістэме адукацыі-развіццё чалавечага патэнцыялу

На выніковай калегіі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь падвялі вынікі працы сістэмы адукацыі за мінулы перыяд і ўдакладнілі арыенціры на наступную пяцігодку.

З асноўным дакладам выступіў міністр адукацыі Рэспублікі Беларусь Ігар Карпенка.

«Давайце прызнаем, што, не гледзячы на крытыку ў адрас нацыянальнай сістэмы адукацыі, яна працуе стабільна і добрага ў ёй зроблена нямала. Можна з упэўненасцю казаць, што задачы Рэспубліканскага педсавета, запланаваныя да 2020 года, выкананы», — адзначыў кіраўнік ведамства.

«Напрамкі далейшага развіцця галіны вызначаны Кіраўніком дзяржавы на Усебеларускім народным сходзе. Яны закладзены і ў новай рэдакцыі Кодэкса аб адукацыі, які ўжо знаходзіцца ў Палаце Прадстаўнікоў на разглядзе да першага чытання.

Самае галоўнае-асноўныя прынцыпы ў сістэме адукацыі захаваны і будуць заставацца нязменнымі: дзяржаўна-грамадскі характар кіравання, сацыяльная справядлівасць, роўны доступ да адукацыі, павышэнне яго якасці. А асноўнай мэтай у адпаведнасці з Праграмай сацыяльна-эканамічнага развіцця на пяцігодку вызначана развіццё чалавечага патэнцыялу.

Сёння ў Рэспубліцы кожны можа рэалізаваць сваё права на адукацыю для таго, каб быць паспяховым і запатрабаваным у грамадстве. І гэта не проста словы. Кожны трэці наш жыхар вучыцца! Не кожная краіна можа сабе гэта дазволіць. Беларусь па праве лічаць дзяржавай, дзе рэалізуецца найважнейшы прынцып — «Адукацыя праз усё жыццё», ад дзіцячага садка да сталага ўзросту», — адзначана ў дакладзе.

«Аб прэстыжнасці і якасці адукацыі сведчыць рост экспарту адукацыйных паслуг. У нас навучаюцца каля 26 тысяч замежных грамадзян з 107 краін. Пералік можна працягваць. Разам з тым, задач, якія стаяць перад сістэмай адукацыі і якія патрабуюць вырашэння, яшчэ дастаткова шмат. Яны закранаюць усе складнікі, ўзроўні і ступені адукацыі», – сказаў І. В. Карпенка.

Міністр адукацыі падрабязна спыніўся на ўсіх узроўнях адукацыі, сістэме выхаваўчай работы, моладзевай палітыкі і іншых немалаважных пытаннях галіны, адзначыўшы, што сістэма адукацыі-не бізнэс асяроддзе, а інстытут сацыялізацыі моладзі, які забяспечвае як навучанне, так і выхаванне асобы, які фарміруе яе светапогляд і шырокую эрудыцыю.

У завяршэнні міністр падзякаваў усім за якасную працу ў 2020 годзе, за падтрымку сістэмы адукацыі, падтрымку роднай краіны і пажадаў поспехаў у выкананні пастаўленых на 2021 год задач!

У рабоце калегіі прыняў удзел намеснік Прэм’ер-міністра Ігар Петрышэнка. Падводзячы вынікі працы галіны адукацыі за 2020 год, ён падкрэсліў: «Агучаныя на VI Усебеларускім народным сходзе мэты ў сферы адукацыі будуць рэалізаваныя. Сёння наша галоўная задача ў сістэме адукацыі – забяспечыць рэалізацыю установак, якія былі агучаны на IV Усебеларускім народным сходзе. Гэта тычыцца развіцця вышэйшай адукацыі, правядзення моладзевай палітыкі ў выхаванні нашага студэнцтва, навучэнцаў сярэдніх спецыяльных навучальных устаноў, працы ў школе, патрыятычнага выхавання. Гэта ўся тая праблематыка, якая сёння абмяркоўвалася на выніковай калегіі Міністэрства адукацыі, таксама выразна сфармуляваныя тыя задачы, якія стаяць перад сістэмай адукацыі, і як іх паспяхова ажыццявіць у жыццё», – адзначыў Ігар Петрышэнка.

Намеснік Прэм’ер-міністра нагадаў, што поўная ацэнка і пэўныя аспекты былі ў дакладзе кіраўніка дзяржавы на VI Усебеларускім народным сходзе: «Пазначаныя канкрэтныя задачы, якія сістэма адукацыі павінна вырашыць на бягучым этапе і ў наступным пяцігоддзі».

Падрыхтавана па матэрыялах прэс-цэнтра Міністэрства адукацыі.

 

Print Friendly, PDF & Email